Kommunikasjons-kompetanse i styret?

Digital strategi.

Kvalitet på intern og ekstern kommunikasjon. 

Jeg har etablert tre ulike kommunikasjons-selskaper og hatt gleden av å utvikle dem i samarbeid med et profesjonelt styre. Styret i Nordskar&Thorkildsen bestod for det meste av eierne i starten, men både internettselskapet New Media Science (nå børsnoterte Bouvet) og reklamebyrået Virtual Garden hadde profesjonell styre-sammensetting med ekstern kompetanse fra dag én. New Media Science ble raskt et av Norges største konsulentselskaper og styret gjennomførte flere krevende fusjoner, hvorav én (Cell Network) resulterte i notering på Stockholmsbørsen.

De siste 10-15 årene har jeg investert i enkelte oppstartsbedrifter og tatt ansvar som styremedlem i noen av dem. I min egen bransje (eller tilliggende reklame) har jeg vært styreleder i PR-Operatørene AS i to år, og styremedlem i nettselskapet Good Morning AS i to år. 

I to-tre år satt jeg også i styret til Skeid Fotball AS, motivert av kjærlighet til klubben og arbeidet med unge. I dag (2016) sitter jeg i styret til streaming-selskapet Medianodes AS, som har norske og amerikanske eiere.     

Min bakgrunn og detaljerte CV finner du på LinkedIn, og en viss oversikt også her på mitt nettsted

DITT STYRE?

Det viktige for meg er at virksomhet som tar kontakt med tanke på styrearbeid, ønsker å jobbe systematisk med profesjonalisering – og at jeg selv opplever at min egen kompetanse er nyttig og relevant. Da må virksomhetens kommunikasjon stå på agendaen. Ikke nødvendigvis på alle styremøter, selvsagt – men kvalitet på både intern og ekstern kommunikasjon er viktige suksesskriterier for å lykkes med ledelse.

Bransjer jeg opplever som spesielt interessante, er f.eks

> Media

> Teknologi

> Oppstartsselskaper

> Kultur

> Rådgivning

Ta kontakt dersom du ønsker å diskutere fremtidig styrearbeid med meg.